Hoe verloopt het transport van NL naar Oekraine? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van corine niesing - WaarBenJij.nu Hoe verloopt het transport van NL naar Oekraine? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van corine niesing - WaarBenJij.nu

Hoe verloopt het transport van NL naar Oekraine?

Blijf op de hoogte en volg corine

10 Oktober 2013 | Nederland, Amsterdam

Het is misschien wel goed om te vertellen hoe het transport ongeveer verloopt zodat u weet wat er met uw spullen gebeurt ;).

Thuis sorteer ik de babykleertjes op de zolder (zie foto): of ze heel en schoon zijn en op maat (50 - 56 en 62 - 68 enz.). Deze babykleertjes verpak ik netjes in grote stevige dozen en ik plak er een etiket op. Vervolgens breng ik de dozen naar de organisatie Childrens Relief in Krimpen aan de Lek.
De organisatie rijdt ongeveer 3 of 4 keer in het jaar met een vrachtauto naar Oekraine om goederen te brengen.
In Oekraine moeten de goederen worden opgeslagen omdat Oekraine niet bij de Europese Unie hoort. De goederen moeten vervolgens "vrijgegeven" worden door de douane. Dit duurt altijd een tijd!
Maar als de goederen dan vrijgegeven worden gaan ze naar de plaats van bestemming en is de opslag weer heel snel leeg!!

Ik hoop dat u meer inzicht heeft gekregen hoe het transport verloopt. En ik hoop u binnenkort te laten weten wanneer ik weer naar Krimpen aan de Lek ga om "nieuwe" goederen te brengen. Ik heb namelijk alweer heel wat schoentje, babykleertjes en goederen gekregen!